عملکرد

  گزارش عملکرد دفتر روابط عمومی و اطلاع رسانی

          

ارتباطات درون سازمانی از طریق:

  • برگزاری برنامه دیدار، بازدید، گفت و گو و ... ریاست و معاونان واحد با گروه های هدف( شامل اساتید، دانشجویان، کارکنان)
  • اطلاع رسانی فراخوان ها، دستاوردهای دانشگاه، اخبار ویژه، اطلاعیه ها و ... به گروه های هدف از طریق سیستم اتوماسیون اداری، سامانه ارسال پیامک ، پست الکترونیکی
  • تهیه ، طراحی و نصب انواع بنر، تراکتهای تبلیغاتی، اطلاعیه ها ، آگهی ها ، پیام های تبریک و تسلیت به مناسبتهای مختلف مذهبی، ملی ، موفقیتهای ورزشی ، دانشجویی و... در سطح واحد
  • تهیه بروشور، ویژه نامه در مناسبت های مختلف و توزیع برای گروه های هدف
  • تعیین رابطین اطلاع رسانی در دانشکده ها و مراکز واحد 

ارتباطات برون سازمانی از طریق:

  • هماهنگی با خبرنگاران و اصحاب رسانه جهت انجام مصاحبه پیرامون اطلاع رسانی دستاوردهای واحد دانشگاهی با  رئیس و مسئولان واحد
  • درج اخبار ، گزارش، گفت و گو ، یادداشت و ... از دستاوردهای واحد در رسانه های دیداری، شنیداری، نوشتاری شامل اخبار برنامه های مختلف دانشگاهی ، نمایشگاهها، بازدیدها ، موفقیت های دانشجویان ، کارکنان ،اعضای هیأت علمی ، انجام مصاحبه های اختصاصی  
  • ارتباط و تعامل با خبرنگاران به طور مستمر

انتشارات:

  

  • تهیه، تدوین و انتشار اقلام تبلیغاتی از قبیل بروشور، کتابچه، تراکت ویژه نامه و ...
  • انتشار نشریه داخلی با عنوان سیمای دانشگاه که پیش از این 55 شماره آن در تیراژ 2 هزار نسخه چاپ و توزیع شده بود.
  • انتشار گزارش های سالیانه از عملکرد بخش های مختلف دانشگاه
  • تهیه بولتن بریده جراید سالانه واحد
  • تهیه بولتن گزیده اخبار سالانه واحد

تبلیغات و مشارکت در برگزاری نمایشگاهها

  • همکاری در برگزاری نمایشگاههای مختلف واحد، تهیه بروشور و پخش نماهنگ دستاوردهای دانشگاه در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فرهنگی، مطبوعاتی، کتاب و ...

پژوهش و افکار سنجی:

  • نظر سنجی میدانی و دوره ای از گروه های هدف در خصوص مسائل مختلف دانشگاه در حال حاضر این مهم از طریق پورتال روابط عمومی با مضامین تالار گفت و گو ،  نظر سنجی پیامکی ،  نظر سنجی اینترنتی،  پرسش و پاسخ   در نظر گرفته شده است
  • تحلیل محتوای بازتاب اخبار و مطالب درج شده دانشگاه در رسانه ها و انعکاس آن به مسئولان بالادستی
  • اقدام در جهت ارزیابی مراسم و برنامه های دانشگاه و ارجاع نتایج حاصله به متولیان امر برای برنامه ریزی مطلوبتر

  

وب سایت واحد:

  • راه اندازی پورتال مستقل روابط عمومی و اطلاع رسانی واحد تهران شمال  به آدرسhttp://pr.iau-tnb.ac.ir
  • به روز رسانی اطلاعات  پورتال در لینک های : درباره واحد (شامل زیر مجموعه های تاریخچه، چشم انداز، واحد در یک نگاه ) روسای واحد ، افکار سنجی (شامل زیر مجموعه های تالار گفت و گو ،  نظر سنجی پیامکی ،  نظر سنجی اینترنتی،  پرسش و پاسخ   ) آرشیو اخبار  ، آلبوم فیلم و تصاویر ، خبرنگار افتخاری، لینک های مفید، درخواست ملاقات با ریاست واحد، معرفی مسئولان، دفترچه تلفن ، اطلاعیه ها، مناسبت ها، درج  تصاویر 360 درجه ای در راستای بازدید مجازی از واحد در سایت
  • راه اندازی پست الکترونیکی روابط عمومی RAVABET-OMOMI@IAU-TNB.AC.IR
  • راه اندازی صندوق پیشنهادات الکترونیکی
  • به روز رسانی اخبار وب سایت اصلی واحد

 سمعی و بصری:

  

  • فیلمبرداری و عکاسی از برنامه ها و مراسم دانشگاه
  • آرشیو و بایگانی فیلم ها و تصاویر واحد و ایجاد بانک اطلاعاتی فیلم و عکس از دستاوردهای دانشگاه
  • تهیه نماهنگ و فیلم مستند از دستاورد های دانشگاه
  • شناسایی دانشجویان نخبه واحد و اساتید مبرز واحد و انتشار توانمندی های آنان در رسانه های جمعی

 

طرح تکریم ارباب رجوع

  • راه اندازی سیستم دریافت پیشنهادات، انتقادات از گروههای هدف
  • راه اندازی میل باکس روابط عمومی به آدرس  RAVABET-OMOMI@IAU-TNB.AC.IR
  • راه اندازی سامانه تلفن پیام گیر24 ساعته برای دریافت و انعکاس دیدگاه ها ونکته نظرات مخاطبین دانشگاهی به رئیس و مدیران واحد
  • اطلاع رسانی و برگزاری دیدارهای عمومی رئیس واحد با دانشجویان در روزهای سه شنبه هر هفته
  • اطلاع رسانی و برگزاری دیدارهای عمومی رئیس واحد با کارکنان و اعضای هیأت علمی روزهای یکشنبه  هر هفته
  • صندوق های ارتباط با رئیس واحد
  • برگزاری نشست های معاونین در دانشکده های تابعه

پیشنهاد ها و راه کارهای  روابط عمومی و اطلاع رسانی  واحد در جذب سرمایه از بیرون دانشگاه

  • برون سپاری ساخت و نصب بیلبورد در مجتمع های دانشگاهی و اجاره آن برای تبلیغات
  • اجاره دیوارهای مراکز آموزشی ( دانشکده ها و فضاهای اداری، رفاهی و ...) جهت نصب والبرد های تبلیغاتی
  • در اختیار گذاشتن فضاهای تبلیغاتی پایگاههای اطلاع رسانی واحدها
  • در اختیار گذاشتن سالن های اجتماعات واحد جهت برگزاری مراسم و مناسبت ها
  • تصویر برداری از مراسم و جشن های مختلف دانشجویان، اساتید و پرسنل، جهت تدوین، تکثیر و فروش آن
  •  چاپ آگهی های تبلیغاتی در نشریات واحد
  • در اختیار گذاشتن فضاهای آموزشی واحد جهت موسسات آموزشی، فیلم سازی و ... 

 

برنامه های آتی دفتر روابط عمومی

  • شناسایی استراتژی ها و اخذ راهبردهای کلان واحد برای ترسیم نقشه راه
  • راه اندازی بانک اطلاعات نخبگان واحد دانشگاهی
  • تشکیل شورای مجازی روابط عمومی واحد متشکل از صاحب نظران و متخصصان
  • شناخت افکار عمومی و نفوذ در آن برای جلب رضایت گروههای هدف در قالب فعالیت های ارتباطی تحت عناوین نمایشگاهها، انتشارات، ارتباطات، امور فرهنگی، سنجش افکار و پژوهش وب سایت ، سمعی و بصری و...
  • اطلاع گیری مستمر و مداوم از تمام بخش ها و زیر مجموعه های واحد دانشگاهی
  • عضویت و شرکت در جلسات مهم دانشگاه به منظور آگاهی از سیاست گزاری ها، خط مشی ها و روند فعالیت ها
  • برنامه ریزی برای حضور بی واسطه مسولان ارشد واحد با گروه های هدف
  • استفاده از تمام ظرفیت های اطلاع رسانی از قبیل بیلبورد، بنر، تابلوهای دیجیتال، برد، بروشور، تراکت، نشریه داخلی جهت ارایه دستاوردهای واحد به جامعه هدف
  • پوشش تبلیغی ساختمانها و فضاهای عمومی دانشگاه در گرامیداشت ایام و مناسبت های ویژه تولید وسفارش ساخت آگهی های تلویزیونی و فیلم های مورد نیاز برای تبلیغ عملکرد و مستند سازی دانشگاه
  • انتشار دستاوردهای واحد به طور سه ماهه در جراید کثیر الانتشار  از طریق رپرتاژ آگهی
  • تهیه و تدوین کتابچه راهنما، بروشور، تراکت، جزوه ها  برای معرفی بهتر فعالیت های واحد
  • تدوین و انتشار خلاصه عملکرد سالانه واحد
  • استفاده از توانمندی های اعضای هیأت علمی واحد جهت سنجش افکار عمومی در قالب طرح های پژوهشی
  • طراحی نظام گردآوری پیشنهادهای گروه هدف به منظور ترغیب مشارکت موثر آنها در بهبود جریان امور دانشگاه
  • راه اندازی بانک اطلاعاتی از ظرفیت ها و دستاوردهای دانشگاه در زمینه های مختلف از جمله بانک اطلاعاتی دانشجویان نخبه، اساتید پیشکسوت، کارکنان و ...
  • اخذ مجوز برای اختصاص حق فنی به کارکنان سمعی و بصری
  • ایجاد فضای مناسب در وبی سایت واحد و پورتال روابط عمومی جهت دسترسی به تیزرهای تبلیغاتی واحد با محتوای دستاوردهای دانشگاه
  • اقدام در جهت ارتباط و تعامل با نخبگان، اساتید و مسئولان جهت اطلاع رسانی
  • چاپ و انتشار ماهنامه روابط عمومی با عنوان سیمای دانشگاه
  • تهیه نماهنگ و فیلم مستند از دستاورد های دانشگاه
  • تصویر بردای از کلیه فضاهای دانشگاه به منظور راه اندازی بازدید مجازی از بخش های مختلف واحد در وب سایت
  • راه اندازی فلوچارت
  • طراحی‌ و تولید هدایای‌ تبلیغاتی‌ برای‌ اهدا به‌ مخاطبان‌ (متناسب‌ با سلایق‌ و علایق‌ قشرها).
  • تدوین‌ و انتشار خلاصه‌ عملکرد سالانه‌ سازمان‌ برای‌ ارائه‌ به‌ افکار عمومی‌.